המטרה – שיפור יחסי המרה

  • אחת המטרות החשובות ביותר כאשר מדברים על הצלחת התהליך הפרסומי של העסק הינה הגדלת יחסי ההמרה המגיעים מלידים נכנסים, כאשר ניתוח יחסי המרה מתייחס למעשה לאחוז הפגישות שנקבעו מתוך כמות הפניות הנכנסות.
    חשוב לזכור כי שיפור יחסי ההמרה והגדלת מחזור המכירות אינם תלויים בגורם או תהליך אחד בלבד. כיום, בעידן הדיגיטלי, בו התחרות גדלה מדי יום בכל תחום ותחום, אין זה מספיק להיות איש מכירות טוב על מנת להשיג את המטרה ולכן חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית מכוונת מטרה – הגדלת יחסי המרה.
    אז איך בכל זאת ניתן להגדיל משמעותית את יחסי ההמרה?

5 כללים להגדלת יחסי המרה

5 כללים להגדלת יחסי המרה

  • מדובר בתהליך מקדים למכירה שמטרתו ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים ושימור לקוחות קיימים. בתהליך זה נקבעים מאפיינים ליצירת קשר כגון: שיטה ואמצעי התקשרות הראשונית, מועדי ההתקשרות, זמן התגובה הנדרש, אופן הפניה, מענה לתגובות שונות מצד הלקוח, יצירת תסריטי שיחה בהתאם למקורות הלידים, שימוש במסרים ראשונים אפקטיביים, היכולת להגדיר בשיחה ראשונית בשלות להמשך התקשרות ועוד.

תהליך המכירה

  • תהליך מכירה מתחיל למעשה מהרגע בו הלקוח הפוטנציאלי קיבל פרטים ראשוניים על המוצר/שירות. בתהליך זה נמדדות מיומנויות המכירה של איש המכירות בחברה
    הדגשים החשובים בתהליך המכירה הם:
  • כמובן חשוב לשים לב לתת התייחסות למקור הגעת הליד, איזה מסר ניתן ללקוח וגרם לו להתעניין במוצר ולטפל בפנייה בהתאם.

שימוש במערכות חכמות

  • שימוש במערכות חכמות מסייע בניהול נכון של הפרסום והשיווק בארגון. מערכות מבוססות CRM בעברית המאפשרות לנתח את הפניות לרבות: מקור הגעה, מילת מפתח מובילה ועוד. Fix Digital CRM הינה מערכת חכמה המאפשרת עבודה קלה ונוחה יותר הכוללת: נגישות ושקיפות נתונים, יצירת אוטומציות חכמות וביצוע אופטימיזציות לקמפיינים בפלטפורמות השונות.

שימור לקוחות לאחר המכירה

  • לרוב, כאשר אנשי מכירות בחברות וארגונים סוגרים עסקה מול לקוח, הם מסיימים גם ההתקשרות מולו ובכך מפסידים לקוח שעלול לחזור ולבצע רכישה נוספת של המוצר/שירות ואך להפוך לשגריר ולהפיץ את מוצרי החברה על ידי המלצות לחברים ומכרים. לכן חשוב לזכור, הרושם והחוויה שהלקוח מקבל בתהליך המכירה וגם אחריו שניהם חשובים באותה מידה.
    ליווי הלקוח גם לאחר סגירת עסקה וביצוע רכישה,
    הוא חלק בלתי נפרד מהמכירה החדשה.
    לכן, חשוב לבצע פולו אפ מול לקוח שכבר רכש מוצר/שירות בעבר ולדאוג להציע לו מוצרים/שירותים חדשים העונים על צרכים נוספים.
    על מנת לנהל את תהליך הפולו אפ בצורה נכונה מומלץ להיעזר במערכת CRM חכמה שתסייע בתהליך. 
  •  Fix Digital CRM הינה מערכת CRM בעברית המאפשרת לצפות ולנתח תהליכי התקשרות ומכירה מול לקוחות ועל ידי כך לפתח אסטרטגיית פולו אפ ושיווק חוזר (remarketing) ללקוחות שעשויים להמשיך להתעניין במוצרים/שירותים הניתנים בחברה.

ביישום 5 הכללים, תוכלו לשפר את יחסי ההמרה ולהגדיל משמעותית את מחזור המכירות, בהצלחה!